Beantwoord 5 vragen over jouw voornaam. Jouw voornaam:
Nieuw spel om met vrienden te spelen:
Voornaam Sjoukje
Sjoukje is een meisjesnaam. De naam stamt af van Sieuwe en de herkomst is Fries. Op onze website hebben 25 mensen met de naam Sjoukje hun eigen naam gewaardeerd met 4.5 sterren(van de 5). Zéér tevreden dus. Voor engelstaligen is de naam niet altijd makkelijk om uit te spreken. Een bijnaam van Sjoukje is "Sjouk". Is jouw naam Sjoukje? Help ons, en beantwoord enkele vragen over jouw naam.
(Sjoukje komt in Nederland 0 keer voor als jongensnaam, en 4621 keer als meisjenaam.)
200
150
100
50
1990
2000
2010
2020
13 reacties
Sjoukje♀ 34 jaar 20-02-2012★★★★★
Leuke naam! Jammer dat veel mensen beginnen over
Sjoukje Dijkstra enz.
Sjoukje♀ 02-03-2012★★★★★
friese naam
Sjoukje♀ 98 jaar 13-03-2012★★★★★
neen
Sjoukje♀ 27 jaar 20-03-2012★★★★★
Ik vind het een zeer aoarte naam, IK ben een
bijzonder geval, de rest kan het op zijn
dior-laarzen schrijven.
Sjoukje♀ 68 jaar 16-06-2012★★★★★
ben naar me grootvader genoemd ben ik trots op
Sjoukje♀ 72 jaar 21-11-2012★★★★★
Ik vind het altijd grappig te horen hoe mensen in het buitenland hun best doen mijn naam uit te spreken. Meestal lukt dat toch heel goed. Ik zal mijn naam Sjoukje dan ook nooit veranderen.
Sjouke 66 jaar 14-02-2013★★★★★
Even wat uitleggen.
Sjoukje is een meisjesnaam.
SjouKE is een jongensnaam ik ben dus een jongetje van 52 jaar.
Het komt inderdaad uit het Fries
Bouke is een jongensnaam en Boukje is een meisjesnaam.
Hieraan is te herkennen dat het een Friese naam is.
Sjoukje♀ 26 jaar 22-04-2013★★★★★
Ik heb mn naam via mn beppe
en het valt me heel erg op dat bijna aleen
friesen die naam hebben
Sjoukje♀ 26 jaar 22-04-2013★★★★★
Ik heb mn naam via mn beppe
en het valt me heel erg op dat bijna aleen
friesen die naam hebben
Sjoukje♀ 13-05-2013★★★★★
Ik ben eigenlijk 11 jaar.. ik vind de naam sjoukje erg leuk...Want mijn ouders of anderen familie is niet fries en we wonen in Noord-Brabant.. Mijn naam is voor buitenlanders moeilijk uit te spreken... Maar soms ook voor Nederlanders!!! ik vind mijn naam specialer dan bijvoorbeeld: Roos, Saar, Anna.. Want mijn naam komt minder vaak voor!!
Sjoukje♀ 67 jaar 27-05-2014★★★★★
Ik ben heel erg trost op mijn naam
Ik ben naar mijn beppe vernoemt
zij was een hele lieve en bijzondere vrouw
Sjoukje♀ 44 jaar 28-06-2014★★★★★
Wel grappig om als echte Brabander met Brabantse ouders een Friese naam te hebben.Maar ik krijg hier in Brabant alleen maar leuke reacties op mijn naam
Sjoukje♀ 73 jaar 14-02-2023★★★★★
Ben blij met mijn naam...krijg alleen maar positieve reacties.....In ons gezin zijn 11 meisjes en 3 jongens geboren !!
Plaats reactie
Wil je een reactie plaatsen op deze pagina? Vul hieronder je voornaam in en klik op volgende: