Beantwoord 5 vragen over jouw voornaam.     Jouw voornaam:
Het bedenken van een babynaam is een leuke maar lastige klus. Op betekenis-babynamen.nl vind je de grootste voornamen verzameling van Nederland. In de afgelopen 10 jaar hebben 150.000 mensen op onze website vragen beantwoord over hun voornaam. Hierdoor hebben we precies in kaart kunnen brengen welke namen populair zijn, en welke namen in opkomst zijn. Voor elke naam vind je uitgebreide informatie zoals:

- Hoe tevreden mensen met hun naam zijn
- De betekenis en herkomst van een voornaam
- De populairste bijnamen van een voornaam
- Statistieken van de populariteit van de naam in Nederland

Op ons internationale netwerk van babynamen websites in meer dan 50 talen hebben meer dan 1 miljoen mensen vragen beantwoord over hun voornaam.
Al deze namen zijn onderverdeeld in categorien die je op deze pagina kunt terug vinden.

Op zoek naar hippe jongensnamen of meisjesnamen? Alle populaire voornamen van 2019 maar ook traditionele namen zijn te vinden via onze uitgebreide zoekfunctie.
Hippe jongensnamen 2020
Noah Sem Lucas Finn Daan Levi Milan Bram Luuk Jesse Liam Mees Thomas Sam Thijs Adam Meer namen
Hippe meisjesnamen 2020
Emma Tess Sophie Julia Anna Mila Sara Eva Zoë Evi Lotte Liv Nora Fleur Olivia Noor Meer namen

Namen beginnend met de letter:

ABCDEFGHIJKLMNOPQRSTUVWXYZ
Laatste reacties
Gurigisteren
Nee mijn naam is lekker oer Hollands voor mij .
Jenthe13-12
ik wil jenthe van rheede moet bloot langs komen op een donderdag avond om 20.16uur
Ditta11-12
Ik ontmoette laatst voor het eerst! een naamgenoot. Ze is slowaakse.
Vedat11-12
Nee ik weet het nie
Hiresh11-12
In koerdisch betekent aanval
Esso11-12
Vernoemd naar mijn Grootvader, die weer naar zijn Vader is vernoemd, etc. De naam is al ca. 400 jaar in de familie.
Almasa10-12
Betekenis: Diamant.
Robin 9-12
eigenlijk best naar want ik ben echt vet dik nu terwijl ik wel in de eredivisie heb gespeeld
Mint 8-12
Ik ben de enige op school met deze naam.
Hadeel 7-12
Soms spreken mensen mijn naam raar uit en dat is niet altijdt fijn maar soms doen ze het niet expres dus ja
Raymonde 7-12
Ben heel tevreden.
Gozajeb 7-12
Ik ben geboren op 26-02-1964 te Utrecht.
De naam is bedacht door mijn moeder begin 1964
en is inderdaad een afkorting van de zin:God zal je beschermen .
Het zou eigenlijk mijn voornaam worden maar omdat mijn moeder bang was dat ze me Gosje gingen noemen werd het mijn 2e naam.


Met vriendelijke groet
Ilse 7-12
Ik had ook Isolde genoemd kunnen worden, daar twijfelden mijn ouders tussen. Als jongen had ik Laurens geheten. Ik vind de betekenis 'God heeft gezworen' ingewikkeld.
Arni 5-12
Men het lastig om mijn naam goed te schrijven. Ik ben Annie, Ami, Arno genoemd en kreeg zelfs een rok als bedrijfskleding
Kike 3-12
je hoort trots te zijn als je Kike heet!!!!!
Vincent 2-12
VINCENT
Japke 1-12
het is een leuke naam
Zeb 1-12
Mensen denken bij me naam dat ik marrokaan ben.
Lude30-11
Ik vind Lude een mooie naam
en ik vind het leuk dat bijna niemand die naam heeft
Natalija30-11
Natalija is van Russisch-Servisch en niet Macedonisch. Nickname is Nata,Natal,Nat.
Doé-Keesie29-11
Het heeft in het Nederlands geen betekenis al vind ik zelf dat een mooie betekenis is "nieuw". In het Engels staat het als Doe een vrouwlijk dier
Feitse29-11
Mooi
Imane29-11
Iedereen zegt altijd imAnE terwijl je het moet uitspreken als imen.
Kalilu28-11
Ik ben half gambiaans half nederlands en mijn naam betekent vriend en vertrouwen
Sigrun28-11
Mijn naam is de Ijslandse versie! Spijtig genoeg wordt dit veel verkeerd uitgesproken
Ilay26-11
Ik ben er heel blij mee! Maar de betekenis is anders op verschillende sites. Wat mij opviel op deze site is dat mijn 2e naam Inoa de bijnaam van Ilay blijkt te zijn. Heel bijzonder!
Rim25-11
het wordt meestal geschreven als Riem
Rim25-11
het wordt meestal geschreven als Riem
Bana24-11
Mijn naam betekent een dadelboom
Mohamed24-11
niks
Sharmila24-11
Naam Sharmila betekend geen "bescherming" het betekend "uitbundige trooster"
Venny23-11
Ik ben een venter
Leonie23-11
wel leuk. er bestaan leukere namen
Siel23-11
Super leuk!
Marceline22-11
Hoor liefst Celine
Kaitlyn22-11
Ik word gepest voor mn naam
Chazia22-11
Mensen vind de uitspraak echt zo lastig, dat ze letters toevoegen die niet eens in mijn naam zit....
Vanjuschka19-11
Ben trots op me naam. Komt weinig voor.
Yeshi18-11
Yeshi is een Ethiopische naam en betekent: van duizenden
June17-11
Leuke naam

Sinds de start van deze website(augustus 2010) hebben 150.000 Nederlanders gestemd op hun voornaam. Dat is 1 op de 112 mensen in Nederland ;).
Geef d.m.v. enkel korte vragen ook je mening over jouw voornaam!

Jouw voornaam: